• يکشنبه ١٥ مرداد ١٤٠٢-١١:٥٥
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٧٢٥٧
آقامیری:9-167

نصب پله برقی در معابر توجیه فنی ندارد / رمپ و پله های ۱۳سانتی جایگزین پله برقی پل ها شود

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران پیشنهاد داد در قالب یک طرح دو فوریتی، اعضای شورای شهر به جمع‌آوری کل پله‌های برقی‌ موجود در سطح شهر و جایگزینی آن با انواع دیگر پله ها از جمله رمپ های 8 درصد و پله های 13 سانتی متری رأی دهند.

حجت الاسلام والمسلمین آقامیری در یکصد و شصت و هفتمین جلسه شورای شهر تهران با بیان اینکه استفاده از پله‌های مکانیزه عابر پیاده به جز در موارد نادر در سطح معابر استفاده نمی‌شود؛ گفت: معمولا از پله برقی در مجتمع‌های تجاری، اداری و متروها استفاده می‌کنند و اینکه از این پله‌ها در فضای باز و در معرض باران و خاک باشد استفاده نمی‌کنند. من یک بار به عینه مشاهده کردم که در حین تمیز کردن قطعات پله برقی، حدود دو فرغون خاک از این پله برقی‌ها خارج شد.
او با بیان اینکه نصب پله برقی در معابر توجیه فنی ندارد؛ گفت: عمده پله‌ها مستهلک شده‌اند و این حادثه زنگ خطری برای حوادث بعدی است که می‌تواند اتفاق بدتری رخ دهد چرا که اگر افراد روی آن بروند و چرخ دنده‌ها در برود ممکن است آدم را داخل بکشد و چرخ دنده‌ها بلای جان مردم شود.
نایب رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در ادامه افزود: از ابتدای شورای شهر پیشنهاد کردم به جای پله برقی مکانیزه، رمپ‌های هشت درصد ایجاد کنیم و مدیرعامل سازمان زیباسازی هم تأکید کرده که بیش از ۵۰ پل مکانیزه در سطح شهر تهران جمع‌آوری و تبدیل به رمپ 8درصدی می شود. ایشان قول دادند که تا 3ماه آینده این اتفاق می افتد.
آقامیری با بیان اینکه پیشنهاد دارم که در قالب یک دو فوریت نسبت به جمع کردن کل پله برقی‌های سطح شهر اقدام کنیم تا این مصیبت از سر مردم باز شود؛ گفت: عمر بهینه پله برقی در فضای باز به کمتر از نصف کاهش پیدا کرده و می‌دانید که قطعات یدکی ندارند و وقتی پله برقی خراب می‌شود؛ قطعات را سرهم بندی می‌کنند و یک وضعیت ناهنجاری دارد.
وی افزود: بهتر است در قالب یک دو فوریت شهرداری را ملزم کنیم که در یک بازه شش ماه تا یکسال پله برقی‌های مکانیزه را جمع آوری و به جای آن رمپ یا انواع دیگر پله جایگزین کنیم که معلولان و سالمندان هم بتوانند از آن استفاده کنند.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: